Beprotišku tempu tobulėjant technologijoms, kyla klausimas: kokia bus mūsų ateitis? Kokių gebėjimų ir įgūdžių mums prireiks gyvenime? Kitos valstybės jau planuoja tobulinti švietimo sistemą ir į mokinių ugdymo programas įtraukti daugiau užsiėmimų, susijusių su technologijų pažinimu. Didžiausios Kinijos internetinės komercijos grupės „Alibaba“ įkūrėjas Džekas Ma yra pasakęs: „tik pakeitus švietimo sistemą mūsų vaikai galės konkuruoti su robotais.” Iki 2030 m. robotai pakeis 800 mln. darbo vietų, todėl dabar švietimas yra didžiausias iššūkis. O dar lapkritį vykusioje LITEXPO parodoje „Mokykla 2018“ buvo taip pat kalbama apie Ateities mokyklą ir kaip tapti tokios mokyklos kūrėjais. Gegužės mėn. teko dalyvauti Baltijos šalių mokytojų, programos „Twinning” ambasadorių, mokymuose Helsinkyje, Suomijoje. Mokymuose dalyvavo 36 dalyviai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos. Otto Tähkäpää, vienas iš ,,Ateities mokyklos” Suomijoje įkūrėjų (suom. Tulevaisuuskoulu), kalbėjo apie ateities numatymo svarbą. Pristatė savo mokyklą, kurioje siekiama suteikti mokiniams galimybę susidurti su sparčiai kintančia ateitimi ir dalyvauti jos statyboje (https://tulevaisuuskoulu.fi/).
|
Skaityti daugiau...
|
Mokslo ir žinių dienos šventė Utenos rajono švietimo įstaigose vyks 2019 m. rugsėjo 2 d.:
9.00 val. – Šv. Mišios Utenos Kristaus Žengimo į dangų ir Dievo Apvaizdos bažnyčiose; 10.30 val. – naujųjų mokslo metų atidarymas rajono švietimo įstaigose. |
2019 m. birželio 3 ir 4 d. startavo Utenos švietimo centro vykdomo projekto „Gera būti“ bendradarbiavimo ir lyderystės ugdymo renginiai, kurių metu vaikai, vykdydami žaidybinę veiklą, ugdo socialinius įgūdžius ir plėtoja bendradarbiavimo bei lyderystės gebėjimus. Pirmieji renginiuose dalyvavo Utenos Aukštakalnio progimnazijos „Žiburio“ skyriaus, Vyturių ir Rapolo Šaltenio progimnazijų mokinukai. Jie susitiko su dainininke Monika Marija Paulauskaite, kartu aiškinosi dainos „Viskas tavo rankose“ pagrindinę mintį, žaidė komandinius žaidimus ir sveikinosi su Monikos Marijos augintiniu šešku „Haru“.
|
Skaityti daugiau...
|
|
2019 m. birželio 10 d., įgyvendinat Lietuvos moksleivių sąjungos Utenos mokinių savivaldų informavimo centro projektą „Utenos miesto ir rajono moksleivių pilietiškumo ugdymas, skatinant įsitraukimą į jaunimo politikos procesus, bendradarbiavimą su mokyklos bendruomene ir atstovavimą moksleivių balsui“ (projektą administruoja – Utenos švietimo centras), organizuota Utenos rajono savivaldybės švietimo įstaigų mokinių savivaldų kuratorių ir mokinių edukacinė išvyka į Kėdainius.
|
Skaityti daugiau...
|
Gyvenimas be mokyklos neįsivaizduojamas. Mokiniai visada yra lyginami su gimtąjį lizdą paliekančiais paukščiais, kurie jau užaugę, kuriems darosi ankšta, kurių svajonės laukia palankaus momento. Iš Vyžuonų mokyklos daug mokinių paukščiais išskrido, 155 pavasariai juos palydėjo.
2019 m. birželio 8 d. išskridę paukštukai, buvę mokiniai, jų mokytojai susirinko į Vyžuonų kultūros centro salę paminėti garbingą 155 – ąjį mokyklos jubiliejų. Kaip paukščio giesmė nuskambėjo mokyklos himnas. Tikrai tie metai vis lekia, gyvenimus keičia, čiurlena Vyžuona ramiai...
|
Skaityti daugiau...
|
2019 m. birželio 5 dieną M. K. Čiurlionio muzikos garsų lydimi vaikų piešiniuose skraidė įvairiaspalviai drugeliai. Tradiciniame, šiemet skaičiuojančiame penktus metus, Utenos rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų vyresniojo amžiaus jaunųjų talentų festivalyje „Mažieji čiurlioniukai 2019“ Utenos meno mokyklos Dailės skyriuje tvyravo meniška nuotaika. Renginį organizavo Utenos vaikų lopšelio–darželio „Gandrelis“ meninio ugdymo mokytojos Laisvida Pakenienė ir Ingrida Navikienė. Dalyvavo komandos po 3 vaikus iš Utenos vaikų lopšelių-darželių: „Gandrelis“ (mokytoja Elena Zabukienė) „Pasaka“ (mokytoja Sigita Jakutavičienė), „Šaltinėlis“ (mokytoja Dalė Pranskūnienė), „Voveraitė“ (mokytoja Jolanta Patalauskienė), „Želmenėlis“ (mokytoja Rita Sriubienė). Utenos mokyklos - vaikų darželio „Eglutė“ mergaitės pradžiugino šokiais, kuriuos išmokė mokytoja Inga Ivanauskienė. Vaikai turėjo galimybę pasinerti į M. K. Čiurlionio kūrybą, prie jos prisiliesti, pažinti, ir, jos įkvėpti, sukurti savo drugelių pievą. Vaikų sukurti darbai bus eksponuojami Utenos A. ir M. Miškinių viešojoje bibliotekoje.
|
ERASMUS+ PROJEKTO „CHALLENGE - ENGAGE, INVESTIGATE, ACT“ DALYVIŲ SUSITIKIMAS UTENOS VYTURIŲ PROGIMNAZIJOJE.
2019 m. gegužės 26 d. į Uteną sugužėjo 17 mokinukų ir 11 mokytojų iš penkių užsienio šalių: Ispanijos, Lenkijos, Turkijos, Bulgarijos ir Rumunijos. Gegužės 27d. Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenė pasitiko svečius mokyklos vadovų ir projekto koordinatorių sveikinimais, liaudiškomis mokytojų A. Šimonelienės ir A. Guobužienės vadovaujamo etnografinio ansamblio dainomis, 4a klasės skudutininkų melodijomis bei spektakliu, kurį paruošė 7a klasės mokiniai su bibliotekos vedėja D. Slavinskienė. Lydimi mūsų mokyklos aktyviai į projekto veiklas įsitraukusių 5a klasės mokinukų svečiai apžiūrėjo mokyklos erdves. Svečiai susipažino su robotikos, kūrybiškumo, muzikiniu ir interaktyviuoju klubais. Į virtualios realybės išbandymus ir interaktyvių grindų užduotis įsitraukė ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Projekto dalyviai ir Vyturių mokyklos 7a bei 8a klasės mokiniai dalyvavo fizikos pamokoje, kurią vedė fizikos mokytoja R.Datkūnienė, Dalyviai praktinių užduočių metu tyrinėjo šviesos lūžį akies lęšyje, vaizdų susidarymą tinklainėje ir atspindį kaip šviesa patenka į akį. Antroje dienos pusėje svečiai susipažino su tradiciniais lietuviškais patielais bei lavino anglų kalbos ir komandinio darbo įgūdžius smagiai bendraudami boulingo klube, lydimi mokytojų L. Vaitiekėno, R. Paukštienės, E. Ramelienės ir A. Savicko.
|
Skaityti daugiau...
|
2019 metais komplektuodama 3-čias klases Utenos Adolfo Šapokos gimnazija mokiniams siūlo patrauklias ugdymo kryptis: mokymąsi VGTU mobilioje grupėje (eksperimento (chemija, fizika) technologija, robotikos elementai); mokymąsi STEAM mobilioje grupėje (eksperimento (chemija, biologija) technologija, lotynų kalba); mokymąsi socialinių-humanitarinių mokslų mobilioje grupėje (debatai anglų ir lietuvių kalba, pilietinė praktika, vertimo modulis, kūrybiniai darbai, vokiečių, prancūzų, italų kalbos). Siūlydama šiuos pasirinkimus gimnazija atkuria pusiausvyrą tarp technologijų ir socialinių-humanitarinių mokslų, kai ugdyme akcentuojama ir techninė kūryba, ir kūrybiškumas, t.y. skirtingų mokomųjų dalykų derinimas. Dirbdama šia kryptimi gimnazija toliau tęsia gabiųjų vaikų ugdymo programos įgyvendinimą, plėtoja ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas, skatina inovatyvias mokinių ir mokytojų STEAM iniciatyvas, kaip antai praktinį sąmoningumą, kai tikslieji mokymo(si) dalykai gali būti pritaikomi kasdieniame gyvenime. Įvairūs moksliniai eksperimentai, praktiniai darbai bei tyrimai atliekami gimnazijoje įrengtose edukacinėse erdvėse, gamtos mokslų laboratorijose. Dalį bandymų mokiniai atlieka Vilniaus Gedimino technikos universitete, Kauno technologijos universitete, Utenos kolegijoje, o tai skatina bendradarbiavimą su akademiniais, socialiniais partneriais.
|
Skaityti daugiau...
|
2019 m. gegužės 23 dieną vyko išmanusis Utenos regiono mokyklų konkursas „Rack your brain“, organizuotas Utenos Rapolo Šaltenio progimnazijos IT mokytojos Jolitos Kraujalienės ir anglų k. mokytojos Jolantos Gasiūnienės. Konkurse dalyvavo Utenos Rapolo Šaltenio, Krašuonos, Vyturių progimnazijų 5-7 klasių komandos bei Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos komanda. Konkurso tikslai buvo: skatinti mokinius kūrybiškai ir tikslingai naudoti IKT bei tobulinti mokinių anglų kalbos žinias ir kalbėjimo įgūdžius.
|
Skaityti daugiau...
|
Utenos Adolfo Šapokos gimnazija jau nuo 2008 metų dalyvauja Lietuvos tautinio olimpinio komiteto inicijuotame projekte „Olimpinė karta“. Į klausimus, kaip gimnazijos bendruomenei jau 10 metų pavyksta sėkmingai įgyvendinti projekto veiklas, atsakė projekto koordinatorė, kūno kultūros mokytoja Aldona Leipuvienė.
Trumpai apžvelkite šio projekto 2018 m. veiklas? 2018 m. įgyvendindama tęstinį projektą gimnazijos bendruomenė aktyviai dalyvavo sportiniuose renginiuose: „Olimpinė diena“, protmūšis „Olimpinio judėjimo pažinimas šimtmečio keliu“, Judrumo savaitė, kalėdinio krepšinio turnyras, žygis su baidarėmis ir kt. Sėkmingas projekto veiklų įgyvendinimas ne tik formavo teigiamą jaunimo požiūrį į judrumą bei fizinį aktyvumą, bet ir skatino pilietinę iniciatyvą, nes projekto veiklos buvo skirtos Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, taip pat projekto veiklos skleidė ekologinio ugdymo idėjas, o olimpinės idėjos buvo integruojamos į kitus mokomuosius dalykus. Kaip projektas skatina fizinį aktyvumą? Kadangi projektas tęsiasi ne vienerius metus, gimnazijoje sėkmingai formuojama aktyvaus laisvalaikio kultūra, t.y. jaunimą sportuoti motyvuoja sportui palanki infrastruktūra, teigiamas bendruomenės požiūris. Jauno žmogaus aktyvumui didelę įtaką daro rodomas pavyzdys, nes mokytojo aktyvumas, iniciatyvumas bei fizinio aktyvumo patirtis rodo vertybines nuostatas, kurios ir veikia fizinę, emocinę ir psichologinę gimnazistų savijautą, sukuria sveiko gyvenimo pagrindus bei supažindina su aktyviomis laisvalaikio formomis.
|
Skaityti daugiau...
|
2019 m. gegužės 22 dieną Kaune Prano Daunio ugdymo centre lankėsi Utenos rajono švietimo įstaigų direktorių pavaduotojai ugdymui. Metodinės išvykos „Ugdymo proceso organizavimas, atliepiant individualius vaikų gebėjimus ir poreikius“ metu centro darbuotojai papasakojo, kaip dirbama su vaikais, kuriems pripažintas autizmas, kokiomis individualiomis priemonėmis padedama jiems socializuotis, integruotis į visuomenę. Psichologė Toma Malvicė supažindino su centro ikimokyklinio ugdymo skyriaus materialine technine baze, paslaugų įvairove, dirbančiais pedagogais. Direktorė Raimonda Juknevičienė pasakojo kaip ugdant tinkamais ir patikrintais metodais, prieinamu lygiu ir tempu saugioje, įprastoje aplinkoje, tenkinami individualūs poreikiai, atsižvelgiant į asmenybei būdingą pasaulio suvokimą. Centro pedagogai dalinosi darbo patirtimi įgyvendinant ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, neformaliojo švietimo programas bei teikiant kokybiškas švietimo, medicinines, konsultacines ir kitas paslaugas.
Pavaduotojai lankėsi eksperimentinėje laboratorijoje „Pelkių mokykla“ VDU mokslo ir studijų centre.
|
|
|