Naujienos
Utenos vaikų lopšelio-darželio „Šaltinėlis“ komanda - respublikinio projekto „Sveikata visus metus“ II vietos laureatė

2019 12 saltinelis diplomas 2vietaUtenos vaikų lopšelio-darželio „Šaltinėlis“ komanda „Sveikatos Šaltinėlis“ dalyvavo respublikiniame projekte „Sveikata visus metus“ ir laimėjo II vietą. Projekte dalyvavo 269 komandos – 6917 dalyviais iš Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų, formalųjį ugdymą papildančių bei neformaliojo švietimo įstaigų, vaikų ir jaunimo organizacijų, klubų, būrelių, šeimų.

Šio projekto tikslas – padėti vaikams įgyti bendrą sveikatos suvokimą, išsiugdyti sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius bei nuostatas, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, paskatinti juos rinktis sveiką gyvenimo būdą.

Projektas vyko 2019 m. vasario - gruodžio mėnesiais. Kiekvieną mėnesį dalyviai leidosi į sveikatos užduočių kelionę: naujas mėnuo - naujas iššūkis, nauja užduotis.

Komandą „Sveikatos Šaltinėlis“ sudarė ikimokyklinio ugdymo grupių „Spindulėliai“, „Bitutės“, „Smalsučiai“ ugdytiniai ir mokytojos, dirbančios pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Irma Lukoševičienė, Jolanta Tylienė, Alma Stundžienė, Daiva Laurinavičienė bei meninio ugdymo mokytoja Dalė Pranskūnienė ir mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo programą, padėjėjos Aldona Kučinskienė ir Nemira Čiačienė.

Apie įgyvendintus iššūkius ir užduotis Utenos vaikų lopšelio-darželio „Šaltinėlis“ interneto svetainėje: www.saltinelis.utena.lm.lt/projektine-veikla/sveikata-visus-metus,

apie projekto baigiamąją konferenciją  - Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro svetainėje: https://www.lmnsc.lt/naujiena/baigesi-projektas-sveikata-visus-metus.

 
Kviečiame Sausio 13 – ąją minėti visuotine pilietine iniciatyva „Atmintis gyva, nes liudija“

logo tarptautine komisija

Tarptautinė komisija nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti kviečia Lietuvos švietimo įstaigas, valstybės institucijas ir organizacijas bei visus geros valios žmones paminėti prieš dvidešimt devynerius metus pasiektą pilietinę pergalę prieš agresorių ir prisijungti prie pilietinės iniciatyvos „Atmintis gyva, nes liudija“.

Kviečiame visus kartu, visoje Lietuvoje, 2020 metų sausio 13 d. 8.00 valandą dešimčiai minučių languose uždegti vienybės ir atminimo žvakutes. 

Pilietine iniciatyva „Atmintis gyva, nes liudija“ prisimename 1991 metų sausį, kuomet vienybės ir laisvės siekio vedini Lietuvos piliečiai pasiekė istorinę pergalę. Tauta atsilaikė prieš sovietinių okupantų ir vietinių kolaborantų agresiją bei bandymą karine jėga įvykdyti perversmą ir apgynė atkurtos valstybės nepriklausomybę.

 2020 m. pilietinė iniciatyva „Atmintis gyva, nes liudija“ Lietuvoje vyks jau tryliktą kartą. Minėjimas įgauna ypatingą prasmę ir reikšmę dabartinėje geopolitinėje situacijoje. Prieš 29 metus Lietuva nebuvo NATO ir ES nare, mūsų teritorijoje vis dar šeimininkavo okupacinė kariuomenė, tačiau vieninga ir laisvės trokštanti tauta tomis dienomis apgynė Lietuvos nepriklausomybę ir pasipriešino agresoriui. Manome, kad ir šiandien pilietiškumas ir visuotinis pasiryžimas ginti savo šalį yra kertinis potencialų agresorių atgrasantis veiksnys. Artėjantis Laisvės gynėjų dienos minėjimas yra puiki proga parodyti ne tik sau, bet ir visam pasauliui (taip pat ir potencialiems agresoriams), kad ir šiandien esame vieningi ir pasiruošę apginti iškovotą laisvę. Šių metų pilietinę iniciatyvą globoja Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda.

Iniciatyvos simbolis – žvakė, kuri simbolizuoja gyvybę, šviesą, teisingumą, atmintį ir vienybę.

Vieta: mokyklos, švietimo įstaigos, institucijos, organizacijos, Lietuvos gyventojų namai.
Data:  2020 m. sausio 13 diena (pirmadienis).
Pilietinės iniciatyvos laikas: 8.00–8.10 val.

Pasiūlymas organizuoti iniciatyvą: Ties kiekvienu lango viduriu pastatoma po žvakę. Žvakės turi būti kelių centimetrų aukščio, kad lango rėmas neužstotų jų liepsnos. 8.00 val. dešimčiai minučių užgesinama šviesa ir uždegamos žvakės.

Skaityti daugiau...
 
Adolfo Šapokos gimnazistų interaktyvios diskusijų įžvalgos apie lyderystę

Mokslo metai – tai kelionė į save. Žiūrėdami tik į tradicinę pamoką, kai pateikiami iš anksto paruošti klausimai, atsakymai, kurių tikimasi, ir mokoma vienaip ar kitaip atlikti užduotis, dažnai neteisingai apibūdiname mokymąsi. Tačiau reikia nepamiršti, kad į gimnaziją susirenka pokyčiams atviri jauni žmonės, nebijantys diskutuoti, keistis, ir toks nusiteikimas leidžia pasiekti ilgalaikių permainų ne tik ugdymo(si) srityje. Mokymasis turi keisti mąstymą ir elgesį, juk aplink nuolat vyksta pokyčių ir ne visada galime žinoti mums iškilusios užduoties sąlygas, todėl Utenos Adolfo Šapokos gimnazijoje taikomas diskusijų metodas prisideda prie aktyvios, kritiškai mąstančios asmenybės. Pateikiame gimnazistų įžvalgas apie lyderystę, išsakytas per lietuvių kalbos pamokas.

1_interaktyvios izvalgos
2_interaktyvios izvalgos
3_interaktyvios izvalgos
4_interaktyvios izvalgos
5_interaktyvios izvalgos
1/5 
start stop bwd fwd


Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos informacija

 
„Čia rūpi, kaip mes jaučiamės“

2019 12 Dauniskio„Čia rūpi, kaip mes jaučiamės“ - anketoje rašo Dauniškio gimnazijos mokinys, dalyvavęs mokinių adaptacijos tyrime. Šis ir kiti panašūs atsiliepimai yra pastarųjų metų kryptingo ir nuoseklaus gimnazijos bendruomenės darbo rezultatas.
Gimnazijos filosofija – holistinis požiūris į mokinių ugdymą. Jis atsiskleidžia jau nuo prašymo mokytis pateikimo dienos. Pirmojo susitikimo metu stengiamasi pažinti mokinį ir jį atlydėjusius tėvus, išgirsti jų lūkesčius, individualius poreikius ar gebėjimus, atsižvelgti į mokinio pageidavimus pasirenkant, kurioje klasėje ir su kuo jis norėtų mokytis. Taip siekiama užtikrinti vaiko interesus.
Pirmoji rugsėjo savaitė gimnazijoje yra adaptacijos savaitė. Šiuo laikotarpiu mokiniai susipažįsta su klasės draugais, mokytojais, pagalbos vaikui specialistais, gimnazijos administracija. Savaitės pabaigoje visų pirmų klasių mokiniai vyksta į jau gimnazijos tradicija tapusią socialinių kompetencijų ugdymo stovyklą „Linksmadienis“. Alaušo ežero pakrantėje atliekamos įvairios užduotys, mokiniai skatinami būti savimi, kuriama pozityvi klasės atmosfera.

Skaityti daugiau...
 
#MEPALietuva. Įspūdinga išvyka į Europos Parlamentą

MEPA projekto laimėjimas – kelionė į Europos Parlamentą Strasbūre. Į ją Dauniškio gimnazijos aktyvieji ambasadoriai vyko 2019 m. lapkričio 12 – 18 dienomis šiuo maršrutu: Utena – Vroclavas - Niurnbergas – Strasbūras – Noišvanšteino pilis – Insbrukas – Zalcburgas – Brno – Utena. Mes, vyresniosios projekto ambasadorės Ligita Pelikšienė ir Vida Adiklienė, didžiuojamės savo protingais, mokančiais bendrauti, nuoširdžiais mokiniais!

00
dsc05751
dsc05795
dsc05817
dsc05840
1/5 
start stop bwd fwd

Įspūdžiais dalinasi Viktorija, Dominyka, Gerda, Martinas, Austina, Ernestas, Domilė, Aras, Livija, Edvinas, Darija, Lukas.
Ernestas:
Prisipažinsiu, prieš išvykdamas visiškai nesidomėjau mūsų kelionės maršrutu, nes stengiausi pasiruošti iššūkiams, laukiantiems Europos Parlamente, norėjosi kuo geriau pasirodyti. Nelabai ir nutuokiau, kur būsim ir ką veiksim. Likau labai stipriai nustebintas. Vienas iš man labiausiai įsiminusių dalykų - pirmąją dieną aplankytame ketvirtame pagal dydį Lenkijos mieste Vroclave po visą miestą išdėlioti skirtingi nykštukai.
Dar vienas objektas, kuris mane labai stipriai sužavėjo, buvo Noišvanšteino pilis Vokietijoje. Žinoma, negaliu pamiršti Europos Parlamento: įgijau bendravimo patirties ir supratau, kaip yra rūpinamasi Europos ateitimi. Labai džiaugiuosi dalyvavęs šioje išvykoje į Europos Parlamentą

Skaityti daugiau...
 
Utenos Rapolo Šaltenio progimnazijos vykdomo ERASMUS+ projekto „Europos šventės ir tradicijos“ partnerių susitikimas Turkijoje

c25erasmus

 

 

 

2019 m. rugsėjo mėnesį Utenos Rapolo Šaltenio progimnazija pradėjo vykdyti programos ERASMUS+ KA229 mokyklų mainų partnerysčių projektą „Europos šventės ir tradicijos“ („Festivals among European society and traditions“) Nr. 2019-1-IT-02-KA229-062217_2. Projekto tikslas – tolerancijos ir pagarbos skirtingoms kultūroms ir tradicijoms ugdymas, o veiklos skirtos 10-14 m. mokiniams, prie kurių prisijungė ir mokyklos mokytojai, mokinių tėvai ir bendruomenė. 

Skaityti daugiau...
 
Projekto „Ready, Steady, Go to 2020“ partnerių susitikimas Graikijoje

GraikijaUtenos Krašuonos progimnazija įgyvendina tarptautinį ERASMUS+ strateginių partnerysčių projektą „Ready, Steady, Go to 2020“, kurio tikslas - supažindinti mokinius su olimpinėmis vertybėmis ir paskatinti jomis vadovautis kasdieniame gyvenime.

2019 m. lapkričio 17-22 d. progimnazijos delegacija viešėjo Graikijoje – olimpinių žaidynių lopšyje. Drauge su Lenkijos, Ispanijos, Italijos, Prancūzijos ir Graikijos delegacijomis buvome šiltai sutikti Chalandri mokykloje. Mokiniai dalyvavo pamokose, o pedagogai turėjo galimybę susipažinti su Graikijos ugdymo sistema. Iškilmingoje atidarymo ceremonijoje stebėjome senovės Graikijos olimpinių žaidynių fragmentus, buvome maloniai nustebinti mokinių šokamais projekto partnerių šalių tautiniais šokiais.

Skaityti daugiau...
 
Utenos „Saulės“ gimnazija šventė 101-jį mokyklos gimtadienį

gimtadieniosou4Gimtadienis – laukiamiausia mūsų gimnazijos šventė, todėl ir švenčiame kasmet vis kitaip. Pernai minėjome 100-metį. Tuomet mokykloje viešėjo daug buvusių mokinių, gerbiamų svečių, vyko gausybė įvairiausių renginių. Šiemet 101-asis gimtadienis, kurį šventėme ramiau, uždariau, tarsi saugioje, didelėje šeimoje. Nors ir ne jubiliejinis gimtadienis, bet vis tiek renginiai netilpo į vieną dieną, tam reikėjo visos 2019 m. lapkričio 18-22 d. savaitės. Mokinių taryba ir administracija planavo renginius taip, kad juose galėtų dalyvauti įvairių pomėgių turintys mokiniai. 

Skaityti daugiau...
 
Panevėžio teritorinės ligonių kasos viktorijos apdovanojimai - Užpalių gimnazijos mokinei

Panevėžio teritorinės ligonių kasos specialistai, prieš kurį laiką viktorinos „Ar viską žinai apie sveikatos draudimą ir ne tik?“ laimėtojų prizus įteikę jų daugiausia pelniusiems Zarasų rajono Antazavės Juozo Gruodžio gimnazijos mokiniams, šią ir praėjusią savaites viešėjo Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus ir Utenos rajono Užpalių gimnazijose.

Užpalių gimnazijoje pravesta pamoka apie privalomąjį sveikatos draudimą visiems vyresniųjų klasių mokiniams. Jiems taip pat surengta momentinė viktorina. Gimnazistų atsakymai ir pasvarstymai ligonių kasos atstovus maloniai nustebino – jauni žmonės suprato ir pritarė PSD sistemos principams.
2019 m.spalio pradžioje organizuotos Panevėžio TLK viktorinos nugalėtojo titulas atiteko Užpalių gimnazijos III klasės mokinei Deimantei Janukėnaitei, kuri vienintelė iš daugiau kaip 300 viktorinos dalyvių surinko didžiausią taškų skaičių – 33 iš 35. Paskatinamieji prizai įteikti dar 3 dalyviams, surinkusiems 30 ir 29 taškus: Užpalių III klasės gimnazisteiSamantai Sidabraitei, Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos abiturientei Aurelijai Pitrėnaitei ir III klasės gimnazistei Kamilei Bartkevičiūtei. Padėkos ir paskatinimai skirti ir Užpalių gimnazijos biologijos mokytojai Neringai Šukienei bei visuomenės sveikatos priežiūros specialistei Ritai Latvėnienei.

Skaityti daugiau...
 
Utenos švietimo centras, Utenos Vyturių progimnazija: ESFA projektas „Kūrybiškumo erdvė“ ir ERASMUS + projektas „Būrelių karuselė“

5Utenos švietimo centras (pareiškėjas), Utenos rajono savivaldybės administracija (partneris), Neformalaus ugdymo centras (partneris) tęsia iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009 „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“ projekto „Kūrybiškumo erdvė“ veiklas, kurių tikslas - mažinti socialinę atskirtį skatinant Utenos miesto bendruomenės įsitraukimą per savanorystę į projekto sociokultūrines paslaugas, ugdančias socialinę atskirtį patiriančių šeimų vaikų ir jaunimo kūrybiškumą.
Projekto veiklos vyksta Utenos Vyturių progimnazijos, su kuria yra sudaryta bendradarbiavimo sutartis, patalpose. Čia projekto eigoje įkurti įranga ir priemonėmis aprūpinti trys vaikų užimtumo klubai: Interaktyvusis, Perkusininkų ir Kūrybiškumo.

Skaityti daugiau...
 
Būk atsakingas – pasirūpink atliekomis tinkamai

2019 m. lapkričio 19 d. Utenos rajono savivaldybėje, įgyvendinant Aplinkos ministerijos nustatytus aplinkosauginius reikalavimus, organizuojama gaminių atliekų surinkimo akcija, kurios metu iš gyventojų, įmonių, įstaigų ir organizacijų nemokamai bus surenkamos:

  • Elektros ir elektroninės įrangos atliekos;
  • Lempos (turint tik lempų atliekas, važiuojama atsižvelgiant į jų kiekį);
  • Nešiojamųjų baterijų ir akumuliatorių atliekos;
  • Vidaus degimo variklių tepalo, kuro ir oro filtrų atliekos.
Skaityti daugiau...
 
Įžvalgos apie Utenos Adolfo Šapokos gimnazijoje dirbančių žmonių iniciatyvumo bei lyderystės apraiškas

Utenos Adolfo Šapokos gimnazijaPasak Platono, žmogiškosios dorybės yra keturios: išmintis, teisingumas, drąsa ir susivaldymas. Šios dorybės yra likusiųjų pagrindas. Pavyzdžiui, išmintis padeda priimti teisingus sprendimus; drąsa – ištesėti, kas užsibrėžta, ir atlaikyti bet kokį spaudimą; susivaldymas – palenkti emocijas ir jų energiją panaudoti vykdant savąją misiją; teisingumas – deramai elgtis su kiekvienu žmogumi. Nuolat praktikuojamos kiekviena jų išplečia žmogaus galimybes, galima sakyti, iki doros lyderystės, kada yra gerbiamas prigimtinis žmogaus orumas, ypač tų, kurie dalyvauja įgyvendindami tą pačią misiją. Tačiau kartais kyla diskusijų, ar švietimo įstaigose sudaromos palankios sąlygos iniciatyvos-lyderystės raiškai ir kokie veiksniai tai lemia.

Viena svarbiausių iniciatyvos-lyderystės plėtros mokykloje prielaidų, mano nuomone, yra kiekvieno asmens kūrybingumas, nes kūrybingi žmonės pasižymi veiklos motyvacija ir jiems didžiausias veiklos atlyginimas yra galimybė kurti. Todėl galime daryti prielaidą, jog Adolfo Šapokos gimnazija įdomi ir įvairiapusė tiek, kiek įdomūs bei kūrybingi joje dirbantys žmonės. Beje, mūsų gimnazijos bendruomenės nariai ne tik turi galimybių parodyti savo idėjas, iniciatyvas, kūrybišką mąstymą, bet skatinami nuolat tobulėti. Didžiausia dalis mūsų gimnazijos mokytojų turi mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją, vadinasi, mokytojui-lyderiui tobulėjimas yra vienas svarbiausių prioritetų. Iš to galima daryti išvadą, jog gimnazijos mokytojams būdingos teigiamos nuostatos dėl nuolatinio mokymosi: mokytojai žino, kokias mokymosi strategijas naudoti, kaip pasiekti profesionalumo, kaip stebėti kiekvieno mokinio pažangą, geba analizuoti savo veiklą, lyginti rezultatus su užsibrėžtais tikslais, surinkti mokymosi rezultatus patvirtinančius įrodymus, diskusinius klausimus priimti kaip iššūkius ir kt., o tai sietina su bendradarbiavimo, patirtinio mokymosi bei lyderystės potencialu. Žinoma, yra atvejų, kada mokytojai dėl įvairių priežasčių nedrįsta imtis formaliojo lyderio vaidmens komandoje, tačiau mūsų gimnazijos mokytojų veiklos įsivertinimo analizė leidžia teigti, jog jie pasitiki savo jėgomis ir žino, kad gebės pasiekti gerų rezultatų dirbdami individuliai.

Skaityti daugiau...
 
<< Pradžia < Anksten 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sekantis > Pabaiga >>

Puslapis 3 iš 108