Projekto „Lyderių laikas 3“ dalyvių nuotolinė stažuotė Suomijoje

logo lyderiu laikasVioleta Develienė
Utenos r. savivaldybės pokyčio projekto kūrybinės komandos narė

2020 m. lapkričio 16–17 d. Utenos r. savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja, savivaldybės pokyčio projekto kūrybinės komandos vadovė Virginija Vaitiekienė pakvietė kūrybinę projekto „Lyderių laikas 3“ komandą nuotoliniu būdu aplankyti Suomijos mokyklas.
Pirmą stažuotės dieną buvo kalbama apie šio meto aktualijas: kaip organizuojamas ugdymas pandemijos metu, kokios taikomos nuotolinio ar mišriojo ugdymo strategijos. Pasak švietimo ekspertės Suvi Westling, Suomijoje žmonės jaučiasi saugūs, į pandemiją žiūri ne tik kaip į užgriuvusią nelaimę, bet ir kaip į naują galimybę daug ko išmokti. Ne paslaptis, kad daugelis buvo pasyvūs IT vartotojai, o situacija padiktavo, kad reikia atsirinkti mokinių ugdymui tinkamiausius įrankius. Kadangi mokyklos ir mokytojai turi labai daug autonomijos, tai jų taikytos strategijos buvo labai įvairios ir tos pačios, kaip ir Lietuvoje: elektroniniai dienynai, įvairios mokyklų platformos, moduliai. Suomijos švietimo ministerija pasiūlė švietimo bendruomenei būti kūrybiškiems ir laikytis trijų paprastų principų: pasirūpinti, kad su kiekvienu vaiku mokykla susisiektų bent vieną kartą per dieną, nusiraminti dėl akademinių pasiekimų ir laikytis ugdymo turinio gairių, tačiau daugiau dėmesio skirti mokinių atsakomybės už savo mokymąsi ugdymui, ieškant alternatyvių būdų mokinių kompetencijoms atskleisti, skatinti jų kūrybiškumą, rasti būdų, kaip teikti grįžtamąjį ryšį ir individualizuotą mokymosi pagalbą. Pabrėžiama, kad šiuo metu svarbiausias dalykas yra mokinių, lygiai kaip ir visų žmonių gerovė, psichologinis stabilumas. Karantino laikotarpiu metu išsikeltas pagrindinis tikslas – ugdyti mokinių sąmoningą požiūrį į mokymąsi, gebėjimą prisiimti asmeninę atsakomybę.