Sugrįžus iš didžiausio Europoje gamtos mokslų festivalio „Science on Stage 2019”

1„Science on Stage Europe“ #SonS2019 yra STEM mokytojų tinklas, kurio tikslas - keistis geriausios praktikos mokymo idėjomis. Pagrindinis tikslas yra patobulinti STEM mokymą, remiant pedagogų profesinį tobulėjimą ir augimą. Skleisdami novatoriškas mokymo koncepcijas tarp Europos gamtos mokslų mokytojų, sudaroma galimybė, kad kuo daugiau mokinių/studentų įgytų įgūdžių, reikalingų ateičiai, skatinama juos mąstyti apie mokslo, IKT ar inžinerijos karjerą.

Nuo 2000 m. „Science on Stage“ šiuo metu turi apie 100 000 mokytojų ir dėstytojų daugiau nei 30 šalių.

Šių šalių nacionalinių valdymo komitetų tinklas teikia sąsają su jų nacionalinėmis STEM mokytojų bendruomenėmis. Be to ne tik Europos šalys turi galimybę prisijungti prie „asocijuotųjų narių“ tinklo ir skleisti geriausios praktikos STEM mokymo idėjas visame pasaulyje.


„Science on Stage Europe“ yra skėtinė organizacija, kurią sudaro 34 valstybės narės įgyvendinant jų veiklą ir padedančios koordinuoti nacionalinius festivalius. Tinklo plėtrą, naujų narių įgijimą ir įvairias administracines užduotis vykdo būstinė Berlyne. Nuo 2011 m. „Science on Stage Europe yra registruota ne pelno siekianti asociacija, pripažinta Vokietijos įstatymais.
Šios organizacijos veiklos: mokslo festivaliai, kelionių stipendijos mokytojams, seminarai, mokytojų rengimo kursai, susitikimai su visų šalių atstovais.

Viena iš šios organizacijos veiklų – festivaliai yra organizuojami kas antri metai. Toks šių metų milžiniškas renginys - Festivalis „Science on Stage 2019“ įvyko 2019 m. spalio 31 d. - lapkričio 3 d. Cascais mieste, Portugalijoje, Estoril kongresų centre. Didžiausioje Europos švietimo mugėje, skirtoje STEM mokytojams, susirinko 450 pradinių ir vidurinių mokyklų mokytojai iš daugiau nei 36 šalių, kad pasikeistų gerosios patirties mokymo koncepcijomis. Jie pristatė savo novatoriškiausias idėjas iš mokytojų mugėje, dirbtuvėse ir spektakliuose.
Šių metų festivalį globojo Europos Komisijos narys Tiboras Navracsicsas, o jam pritarė Portugalijos švietimo ministerija.
Šiemet vykusiame festivalyje #SonS2019 buvo pristatyti projektai, atspindintys tyrimais grįstą mokymosi požiūrį, kurį sudarė 6 temų grupės ir 217 stendų: mokslas ankstyvaisiais metais, skaitmeninis raštingumas ir gamtos mokslai, mokslo lavinimas siekiant darnaus vystymosi, astronomija ir kosmoso tyrinėjimas gamtos moksle, mokslas iš pigių ir perdirbtų medžiagų, įtraukiantis mokslas ir bendri projektai (projektai, sukurti bendradarbiaujant mokytojams iš skirtingų šalių, kurių vienas bent jau dalyvavo ankstesniame festivalyje). Be to festivalio metu mokytojai turėjo galimybę klausytis įvairių organizacijų, tokių kaip Google, Nuclio profesorių ar kt. lektorių paskaitų, darbuotis dalykiniuose-praktiniuose užsiėmimuose ir aplankyti Planetariumą.
Šiemet į festivalį atvyko mokytojai ne tik iš Europos, tačiau ir iš Kazachstano, Kanados, Ukrainos, Baltarusijos, Turkijos. Lietuva turėjo 2 savo šalies atstovus: Lietuvos fizikos mokytojų asociacijos prezidentę, KJG fizikos mokytoją ekspertę Rigondą Skorulskeinę bei Utenos Dauniškio gimnazijos fizikos mokytoją metodininkę Loretą Tarvydienę. KJG fizikos mokytoja ekspertė Rigonda Skorulskeinė stende mokslas iš pigių ir perdirbtų medžiagų pristatė savo eksperimentinį darbą "The challange of Quantum reality".
Po #SonS2019 palengva emocijos atslūgo, mintys susidėliojo, iš lagamino jau ištauktos knygelės/ lakstinukai, išvynioti plakatai, metodinės priemonės, jau keletą kartų peržiūrėta foto ir video informacija apie renginį ir liko nuoširdžiai padėkoti KJG fizikos mokytojai ekspertei Rigondai, kuri įsuko įsuko įsuko tokiu pagreičiu į milžinišką ir pilną ne tik emocijų, tačiau ir dalykinių žinių, skirtų viso pasaulio mokytojams, renginį.

 

Utenos Dauniškio gimnazijos fizikos mokytoja Loreta Tarvydienė