Seminaras apie socialinių emocinių kompetencijų ugdymą dalykų pamokose

Utenos Dauniškio gimnazijos mokytojai naujus mokslo metus pradėjo kiek neįprastai – jau pirmąją darbo dieną nuo ankstyvo ryto rinkosi į D. Šukytės seminarą apie socialinių emocinių kompetencijų ugdymą dalykų pamokose. Mokytojai bei kiti gimnazijos darbuotojai seminaro metu mokėsi atpažinti ir įvardinti socialines emocines kompetencijas, diskutavo, kaip sukurti tokius santykius su mokiniais, kad mokymas nebūtų laikomas prievartiniu procesu. Daug dėmesio seminare buvo skiriama pamokose taikomų mokymo metodų naudos atskirų socialinių emocinių kompetencijų ugdymui aptarti, mokytojų susitarimų su mokiniais svarbai, tarpusavio santykių kūrimui. Lektorė pateikė vertingų rekomendacijų, primindama seminaro dalyviams elgesio konfliktinėse, stresinėse situacijose principus, kaip kalbėti su vaikais įvardinant keblią situaciją, savo jausmus, poreikius ir lūkesčius vaikų elgesiui. Seminaro dalyviai diskutavo tarpusavyje, pateikė daug klausimų lektorei.

2018_08_31_seminaras_1
2018_08_31_seminaras_2
2018_08_31_seminaras_1
2018_08_31_seminaras_2
1/2 
start stop bwd fwd

D. Šukytė gimnazijoje lankosi ne pirmą kartą – praeitų metų rugsėjo pradžioje ji vedė seminarą klasių vadovams apie socialinių emocinių kompetencijų ugdymui skirtos LIONS QUEST programos „Raktai į sėkmę“ taikymą 9–12 klasėse. Visus metus klasių vadovai ugdė mokinių įgūdžius, padedančius patirti sėkmę tiek mokykliniais metais, tiek suteikiančius platesnes ateities galimybes: savimonę, savitvardą, socialinį sąmoningumą, tarpusavio santykius, atsakingą sprendimų priėmimą. Mokytojos D. Katinienės vadovaujamos klasės mokiniai šiuos mokymus baigė savanoryste organizacijose, kurioms visuomet reikalinga kitų pagalba: Utenos vaikų ir jaunimo užimtumo centre, Utenos neįgaliųjų draugijoje, Utenos šeimos ir vaiko gerovės centre, Utenos socialinės globos namuose, Utenos Šv. Klaros palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninėje ir gyvūnų globos namuose. Mokiniai savanorystės praktiką, jos džiugias akimirkas bei rūpesčius pristatė mokytojams, kurie tik šiais metais organizuos bendruomenės problemoms spręsti skirtą savanorišką mokinių veiklą.
Gerai, kad mokykloje rūpinamasi mokinių socialinių emocinių kompetencijų ugdymu, organizuojant aukšto lygio mokymus visai pedagogų bendruomenei ir tuo siekiant, kad vaikai būtų ugdomi ne tik specialiai organizuotuose užsiėmimuose, bet ir visoje supančioje aplinkoje.