Iniciatyva „ Emocija+ “- iššūkis priimtas!

Neretais atvejais mokiniai mokykloje praleidžia didžiąją dienos dalį, tad svarbu, kad atmosfera joje būtų saugi, jauki, vyrautų emocinė pusiausvyra ir bendradarbiavimas. Tai, kaip mokiniai jaučiasi mokykloje, itin svarbu, nes nuo emocinės savijautos priklauso ne tik jų popamokinė veikla ir tarpusavio santykiai su artimaisiais, bendraamžiais, bet ir motyvacija mokytis, mokymosi rezultatai.
Lietuvos moksleivių sąjunga (moksleivių interesus atstovaujanti organizacija, siekianti sukurti pilietišką, visapusišką moksleivių bendruomenę) inicijavo programą „Emocija+“, skirtą moksleivių emocinės aplinkos mokyklose gerinimui, ir pakvietė priimti iššūkį: neformaliai susitikti su mokyklos bendruomene ir surasti būdų, kaip paversti emocinę aplinką mokykloje pozityvesne bei draugiškesne kiekvienam. Utenos Dauniškio gimnazijos bendruomenė priėmė šį iššūkį ir vykdo projekto „Emocija+“ veiklas: gruodžio mėnesį mokyklą papuošė mokinių sukurti plakatai, kurie skleidžia pozityvų mikroklimatą mokykloje.

20180305_112112
320180305
DSC_9970
thumbnail
1/4 
start stop bwd fwd

Tokie šūkiai, kaip „Tu esi šaunus!“, „Nepraeik pro šalį – nusišypsok!“, tikime, pavers mokyklos aplinką jaukesne, paskatins atkreipti dėmesį vieniems į kitus. Sausio mėnesį mokinių tarybos nariai pasitiko į mokyklą atėjusius gimnazistus ir darbuotojus dalindami „Gerumo viruso“ korteles, skatino išreikšti ir užrašyti savo emocijas parengtuose plakatuose. Klasės seniūnai apklausė visus savo klasės mokinius apie tai, kokių problemų jie patiria. Vasario mėnesį klasės seniūnai su savo komandos nariais apdorojo gautą informaciją, identifikavo dažniausiai pasikartojančias problemas. O kovo 5 dieną visi 1–3 gimnazinių klasių seniūnai su savo komandomis rinkosi į neformalų pokalbį-diskusiją, kurią moderavo gimnazijos socialinė pedagogė Laura Peršonienė ir psichologė Agnė Vaiciukevičienė.
Diskusijos metu buvo analizuojama daugumos dalyvių pasirinkta viena problema: identifikuojamos jos atsiradimo priežastys, buvo ieškoma asmeninių pavydžių, alternatyvų, idėjų, kaip ją išspręsti, pakeisti susidariusią situaciją. Veiklos pabaigoje buvo numatytas konkrečių veiklų planas, kurį klasė turės įgyvendinti iki kito susitikimo balandžio mėnesį. Diskusijos tęstinėje veikloje drauge aptarsime, kaip sekėsi vykdyti numatytą planą: kas pavyko, o ką reikėtų tobulinti; analizuosime kitas gimnazijoje kylančias problemas. Diskusijos moderatorės nori pasidžiaugti mokiniais, kurie buvo labai aktyvūs: gebėjo kritiškai vertinti problemas, dalinosi savo įžvalgomis, teikė siūlymus, reflektavo apie tai, kas su jais vyksta. Taip pat moderatorės žavisi paauglių sąmoningumu sprendžiant problemas, didžiuojasi, kad mokiniai išreiškė norą tęsti šią iniciatyvą.

Utenos Dauniškio gimnazijos
socialinė pedagogė Laura Peršonienė ir
psichologė Agnė Vaiciukevičienė