Utenos mokyklos - vaikų darželio „Eglutė“ metodinė išvyka

2018 m. vasario 22 d. Utenos mokyklos-vaikų darželio „Eglutės“ pedagogės įprastą darbo dieną pakeitė metodine išvyka. Šios išvykos poreikį padiktavo mūsų įstaigos veiklos gerinimo, ugdymo kokybės siekio ir edukacinių erdvių kūrimo įstaigoje planai 2018 metais. Todėl, siekiant surinkti kuo daugiau informacijos, pasisemti kitų įstaigų patirties edukacinių erdvių kūrime, projektinėje veikloje ir pasirinkta metodinė diena, kurios metu buvo aplankytos 4 kitų rajonų ugdymo įstaigos, apsilankyta Baisogalos dvare ir dalyvauta Pakiršinio dvare įsikūrusio amatų centro edukacinėje programoje „Devyni amatai, dešimtas badas“. Kol auklėtojos svečiavosi Ukmergės darželiuose, pradinių klasių mokytojos apsilankė Ukmergės Senamiesčio pagrindinėje mokykloje ir bendravo su pradinio ugdymo pedagogėmis, dalijosi patirtimi dėl vertinimo, įsivertinimo, pradinių klasių mokinių dalyvavimo projektinėje veikloje.

P2220023
P2220067
P2220089
P2220113
P2220117
P2220144
P2220151
P2220182
P2220227
P2220249
P2220256
01/11 
start stop bwd fwd

Atvykus į Ukmergės vaikų lopšelį - darželį „Šilelis“, sužavėjo šios įstaigos kolektyvo draugiškumas, bendruomenės parengtas muzikinis pasisveikinimas. Pati įstaiga gyvena savitą gyvenimą, kadangi joje yra net 3 savaitinės grupės, kuriose vaikai lieka visą savaitę. Darželio pedagogės pasidžiaugė turimomis edukacinėmis erdvėmis: seklyčia, kurioje vaikai turi galimybę pabūti „senojoje“ aplinkoje, mokytis tautosakos, tautodailės elementų, sporto kambariu, kuriame esantys įrenginiai padeda stiprėti ir smagiau jaustis bet kokio amžiaus vaikui bei žaidimų kambariu, kuriame vaikai turi galimybę žaisti su moderniais, interaktyviais žaislais. Abiejų įstaigų vadovės pasirašė bendradarbiavimo sutartį, todėl tikėtina, kad ateityje bus daugiau susitikimų ir bendrų veiklų.
Bendravardis Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Eglutė“ modernus ir gerokai didesnis nei mūsų įstaiga. Atrodė, kad ši įstaiga turi visas reikalingas erdves užsiėmimams tiek vaikams, tiek pedagogams. Tačiau jų kolektyvo įsirengtos edukacinės erdvės įstaigos rūsyje sužavėjo ir mintyse sudėliojo planus mūsų įstaigos ateities veiklai. Įstaigos pedagogai noriai pasidalino patirtimi dalyvaujant e-Twinning ir Erasmus + projektuose, kas yra ir mūsų įstaigos siekiamybė.
Atvykus į Kėdainių rajono Vilainių mokyklą-vaikų darželį „Obelėlė“, pasijutome lyg namie: toks pats įstaigos pastato projektas, tose pačiose vietose įrengtos klasės ir grupės. Šios įstaigos pedagogai pasidalino patirtimi įgyvendinant panašią į mūsų įstaigos veiklą: ekologinį ir sveikatinimo siekiantį ugdymą. Buvo naudinga išgirsti apie parenkamus darbo metodus, susipažinti su kitokiais vaikų žaidimais ir mokyklos-darželio kolektyvo aktyvumą siekiant bendrų tikslų.
Apsilankymas Baisogalos mokykloje - darželyje buvo pradžia į kultūrinę ir edukacinę veiklą, kadangi ši įstaiga buvo pasirinkta dėl to, kad susipažinti su įstaigos direktorės buvusia aplinka, pamatyti tą kraštą, iš kurio ji atvyko į Uteną. Baisogalos mokyklos - darželio klasėse mokytojos pačios kuria edukacines aplinkas, kadangi kiekviena klasė turi atskirą laisvalaikio ir žaidimų kambarį. Pabendrauta įvairiais pradinio ugdymo įgyvendinimo klausimais, pasidžiaugta įstaigoje veikiančiu baseinu, aplankytos darželio grupės.
Kiekviena veikla yra įdomesnė ir prasmingesnė, jei jos metu dar galima ir pailsėti. Toks poilsis organizuotas aplankant Baisogalos dvarą, kurio ankstesnių savininkų dvarininkų Komarų gyvenimo ir veiklos istoriją mūsų pedagogams papasakojo entuziastinga savo krašto istorijos tyrinėtoja ir puoselėtoja, mokytoja metodininkė, Baisogalos garbės pilietė Regina Vaitkevičienė. Pasivaikščiojus po dvarą, išklausius pasakojimo, išvykos pabaigai paliktas skaniausias kąsnelis. Siekiant grįžti pasisėmus ne tik pastebėjimų, minčių, bet ir praktinės naudos, vykome į šalia Baisogalos esantį Pakiršinio dvarą. Šis dvaras yra virtęs amatų centru, kuriam vadovauja ir organizuoja edukacines veiklas Elžbieta Karaliūtė. Labai nuoširdžiai ir paprastai pedagogės buvo išmokytos, kaip pamokyti savo ugdytinius padaryti žvakę, iš odos kurti įvairius daiktus: papuošalus, skirtukus knygoms ar raktų pakabukus.
Ši metodinė išvyka truko ilgą dieną, tačiau nuovargio nespėta pajusti, nes viskas suplanuota labai tiksliai, kiekvienai veiklai skirtas atitinkamas laiko tarpas, sudarė sąlygas per vieną dieną nuveikti tiek daug. Pedagogės grįžo pasisėmusios įspūdžių, metodinės patirties, užsikrėtusios darbinga nuotaika ir poreikiu puoselėti ir tobulinti savo įstaigą.


Utenos mokyklos-vaikų darželio „Eglutė“ direktorė Lina Kaziukaitienė

P.S. Pedagogams po kelionės buvo užduoti namų darbai, tad keletas jų pateiktų metodinės išvykos refleksijų.


Kiekviena kelionė, tai tarsi baltas sniego lopinėlis, kuris užsipildo pėdsakais, vaizdais, žmonių veidais, emocijomis, kvapais ir skoniais, žiniomis ir įspūdžiais. Susitikimas su darželių pedagogais, įstaigų edukacinių erdvių apžiūrėjimas, susipažinimas su įstaigose vykdomais gamtosauginiais projektais man buvo įdomus bei naudingas. Apsilankymas Komarų dvare ir mokytojos R. Vaitkevičienės nuoširdus, šiltas ir įdomus pasakojimas tikrai sužavėjo. Ši metodinė diena buvo kupina saulės, gerų emocijų, įdomių istorinių faktų ir idėjų ateičiai.

Audronė


Be abejo, didžiulį įspūdį paliko ponia Regina, jos subtilus humoras ir neišsenkančios žinios bei meilė savam kraštui tiesiog užburia. O pas Elžbietą, regis, būtum ir mėnesį, o susipažintum tik su kruopelyte, jos įvaldytų rankdarbių technikų. Grįžau pavargus, bet tuo pačiu pasikrovus savo „bateriją“ iki maksimumo.

Alma

 

Esu labai patenkinta metodine diena ir mūsų ekskursija. Tiek mokyklų - darželių lankymas, tiek dvaras bei edukacinis užsiėmimas labai patiko, gavau daug žinių ir pasisėmiau geros energijos darbui su vaikais. Manau, tokia diena buvo labai naudinga visiems pedagogams - pamatė, kaip dirba kiti darželiai, kokias šiuolaikines metodines priemones naudoja kitos įstaigos.

Živilė


Turiningai, naudingai praleista diena. Visą kelionę lydėjo puiki nuotaika. Juk visada reikia pamatyti kaip gyvena kiti, kad galėtum vertinti save. Atsirado daugiau minčių, kaip paįvairinti grupės aplinką, kad vaikams būtų daugiau veiklos. O labiausiai sužavėjo interaktyvios grindys, interaktyvios bitutės, baseinas, erdvės rūsyje, atskiros sporto salės. Daug dvasinės šilumos gavau Komarų dvare, bažnyčioje ir žinoma, visiška relaksacija Pakiršinio amatų centre.

Rita


Didžiausią įspūdį paliko dvaras ir žaviosios Elzės pamoka. Viską galima bus pritaikyti dirbant su vaikais.

Valda


Bet kokia nauja patirtis duoda naujų minčių, idėjų ar pasitvirtinimą, kad esame tinkamame kelyje. Mes juokaujame, kad pradinių klasių mokytojos yra šauniausios. Su kuo susitikome, su kuo bendravome - nuoširdumas, optimizmas trykšte trykšta. Esame dėkingos ukmergiškėms už nuoširdų pasidalinimą patirtimi, radome daug kalbos apie mokinių vertinimą, aptarėme vadovėlius, su kuriais dirba, pasiūlėme vieni kitiems kur keliauti ir ką įdomaus sužinoti išvykose. Baisogalos mokykloje - darželyje buvome sužavėtos klasių įrengimu, žaidimų kambariais ir, aišku, pačiomis mokytojomis. Jų pozityvus požiūris į švietimo naujoves, į mokinių pasiekimus, į mokytojų darbą tikrai "veža" .Labai norėtųsi, kad bendradarbiavimas tęstųsi, nes geriausias mokymasis iš tų, kurie tą pačią duoną valgo.

Dalė