2014 m. kovo 28 d. Premjera skirta patyčių prevencijai

2014 m. kovo 28 d. Premjera skirta patyčių prevencijaiVioleta Develienė

2014 m. kovo 24 – 30 dienomis Vaikų linijos inicijuojamai „Veiksmo savaitei BE PATYČIŲ" neliko abejingos ir daugelis Utenos ugdymo įstaigų. Utenos Dauniškio gimnazijos psichologė Agnė Zinkevičiūtė ir Utenos Aukštakalnio progimnazijos muzikos mokytoja Dalia Šaltenytė „Veiksmo savaitei BE PATYČIŲ" ruošėsi jau nuo 2013 m. spalio mėnesio.
Pastarosios ugdymo įstaigų darbuotojos šiemet į patyčių problemą nusprendė pažvelgti per vaidybą ir subūrusios Dauniškio gimnazijos pirmokus: Nedą Apacenkaitę, Gertrūdą Četrauskaitę, Elviją Vičinaitę, Eugenijų Voinolovič, Editą Šileikytę, Aivarą Žiegį, Enriką Dzinkutę, Sandrą Januškevičiūtę, Vestą Kolosovaitę, Vytenį Masiulį, Liviją Vazgilevičiūtę bei Aukštakalnio progimnazijos aštuntokus: Justiną Gasį, Godą Kondrašovaitę, Agnę Jasaitytę, Gretą Deniušytę, Gaudrę Žilėnaitę, Solveigą Malaiškaitę ir Karoliną Rakauskaitę sukūrė spektaklį pagal pjesę „Pykšt pokšt – tu negyvas". 

Spektaklio premjera įvyko 2014 m. kovo 28 d. Utenos Kultūros centro Mažojoje salėje. Į premjerą buvo sukviesta nedidelės grupelės abiejų mokyklų mokinių, kurie prieš tai buvo supažindinti su pagrindine spektaklio idėja - kaip stipriai patyčios gali pažeisti jauno žmogaus psichiką. Kaip teigia A. Zinkevičiūtė ir D. Šaltenytė, vaidinantys paaugliai dega entuziazmu ir tikėjimu, kad jų veikla gali būti naudinga, bei siekia šį spektaklį paversti prevencine, metodine priemone prieš patyčias. Spektaklyje matome, kad iš pagrindinio herojaus mokykloje buvo tyčiojamasi, o namuose jis nebuvo vertinamas. Joshas (pagrindinio herojaus vardas) nužudo kelis žmones... Po šio poelgio jaunuolį kankina amžinas skausmas ir kaltės jausmas už savo veiksmus. Kaip teigia Joshas, jis išžudė, nes tenorėjo, kad liautųsi patyčios, bet pateko į savo minčių vidinį kalėjimą, į amžiną savigraužos ratą.
Utenos Dauniškio gimnazijos ir Utenos Aukštakalnio progimnazijos jungtinio spektaklio kūrėjos teigia, kad po peržiūros yra būtinas aptarimas ir tai turi būti skirta ne masinei auditorijai, bet mažai mokinių grupei, kurioje vėliau bus reflektuojama, kalbama apie patyčias, galimus problemos sprendimus bei pasirinktų sprendimo būdų pasekmes.