2014 m.lapkričio 3-7 d. Comenius lyderiai Turkijoje

e twinningmokymosi visą gyvenimą programa
1Utenos Dauniškio gimnazijos mokiniai ir mokytojai antrus metus dalyvauja tarptautiniame Comenius daugiašalės partnerystės projekte
„Mokymas LIFE: lyderystės iniciatyvos Europai", kurio vienas iš tikslų - skatinti lyderystės iniciatyvas mokykloje. Mūsų projekto koordinatorė - Rumunija, o partneriai – Latvija, Italija, Kroatija, Turkija, Lenkija, Vengrija, Portugalija ir Danija.
Įgyvendinant šio projekto veiklas, š.m. lapkričio 3-7 dienomis Sakaryjoje, Turkijoje „Gunesler Anadolu Lisesi" mokykloje įvyko jau septintasis projekto susitikimas. Į susitikimą vyko Utenos Dauniškio gimnazijos direktorius Donatas Juodelė, projekto koordinatorė Loreta Tarvydienė, IT mokytoja Giedrė Sudniutė ir gimnazijos mokiniai Aistė Motiejūnaitė, Laura Žiulytė, Robertas Šeršniovas.

Susitikimo metu mokiniai konfencijoje pristatė lyderių grupės veiklas, atliktas rugsėjo ir spalio mėnesiais, namų darbų temas „Lyderio charakteris" ir „Efektyvi komunikacija" Powerpoint, Mover Maker ir kitose pateiktyse, dalyvavo pamokose, dirbo komandose, kūrė galutinį produktą – trečią brošiūrą. Kol intensyvus darbas vyko tarptautinėse mokinių grupėse, projekto koordinatoriai aptarė buvusias ir tolesnes projekto veiklas, peržiūrėjome naują eTwinning platformos TwinSpace erdvę.
Šis tarptautinis susitikimas buvo puikiai organizuotas. Turėjome galimybę apsilankyti miesto municipalitete, pabendrauti su miesto meru, švietimo skyriaus vedėju, o vakaronės metu susipažinti su turkų tradiciniais šokiais, dainomis, valgiais. Lankėmės Toyota mašinų fabrike, didelį įspūdį paliko Stambulo įžymybes - Topkapi sultono rūmai, Mėlynoji mečetė, Haya Sofya, pasiplaukiojimas Bosforu.
Laura Žiulytė: „Nors ir trumpas tarptautinio susitikimo laikotarpis, tačiau man buvo tokia praktinė mokykla! Patobulinau anglų kalbinius įgūdžius, gavau atsakomybės ir lyderystės pamokų, dirbdama tarptautinėje komandoje, kuriant brošiūrą. Turėjau galimybę palyginti savo gimnazijos ir Turkijos mokinių darbą pamokose, įvertinti bendravimo skirtumus ir tikrai žinau, kur visą šios puikios šalies tradicinį meną pritaikysiu savo veikloje. Ačiū!"
Aistė Motiejūnaitė: „Įspūdį paliko darbas tarptautinėje komandoje, mokinių veiklos mokykloje, gyvenimas šeimoje, o ypač visiškai kitos tautos tradicijos. Taip, man šis susitikimas taip pat buvo labai didelė praktinė mokykla tiek tobulinant praktinius kalbinius anglų kalbos įgūdžius, tiek gilinant istorines ir meno žinias. Ir smagu, kad susiradau didelį būrį draugų iš devynių Europos šalių, tad bendravimas ir bendradarbiavimas tolesnėje projektinėje veikloje bus tikrai efektyvus."
Robertas Šeršniovas: „Didelį įspūdį paliko Turkijos architektūra ir jos gamta, tradicijos, istorija, bendravimo skirtumai. Patobulinau pristatymo įgūdžius anglų kalba, kadangi per susitikimą daugiausiai teko pristatinėti komandines veiklas. Žinau, kokias lyderystės veiklas galėsiu pasiūlyti savo grupei."


Projekto koordinatorė Loreta Tarvydienė


Veikla yra finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis pranešimas atspindi tik autorių, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, todėl Europos Komisija neatsako už medžiagos turinį bei už galimą informacijos naudojimą.